Aankomst - Reisverslag uit Louis Trichardt, Zuid-Afrika van Britt Engelen - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Louis Trichardt, Zuid-Afrika van Britt Engelen - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Britt

26 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Louis Trichardt

Nou.. Dat was me een reis wel! Laptop vergeten, vliegtuig vertraging, overstap gemist, grondig gefouilleerd bij de douane (tip: vergeet niet je telefoon en ipod uit je BH te halen als ze je vragen om je zakken te legen en vraag maar ook niet waarom ik ze daar had zitten) en de bus gemist die ons naar Louis Trichardt zou brengen.. Maar dan, na al die ellende, besef ik opeens dat ik in ZUID-AFRIKA ben en ik ben gelukkiger dan ooit! Na onze aankomst hebben we een hostel opgebeld die door Lajuma (mijn stageplek) werd aangeraden als je de bus had gemist. We moesten namelijk tot de volgende dag wachten om de bus te nemen. Deze mensen kwamen ons direct ophalen vanaf het vliegveld in Johannesburg en we kregen een hele mooie kamer! Ze brachten ons zelfs naar een supermarkt zonder enige onkosten te hoeven betalen. 's Avonds hebben we met andere buitenlanders gezellig wat wijntjes en biertjes benut. Ik ben zeker van plan om in hostels te slapen als ik na mijn stage nog 2 weken ga reizen, want het is heel leuk om op deze manier mensen te leren kennen.
De volgende dag zagen we eigenlijk pas echt Zuid-Afrika. Van 7.00 's ochtends tot 15.30 's middags hebben we naar Louis Trichardt gereisd, waar we werden opgehaald om naar het kamp Moyo te gaan. Tijdens de busreis kwamen we in aanraking met de geweldige natuur van Zuid-Afrika. Prachtige bergen en graslanden kwamen voorbij. Wat vooral opvalt is dat er veel villa's te zien zijn, maar ook hele kleine dorpjes met huizen die bestaan uit golfplaten en/of klei. Alsof ze zijn begonnen met het bouwen van een dorp, maar uiteindelijk toch hebben besloten om het ergens anders te bouwen. Zo verlaten ziet het er soms eruit. Nadat we in Louis Trichardt werden opgehaald, begon de autorit van 2,5 uur richting Moyo door de bergen. Ik zeg het nog een keer: het is PRACHTIG! Willy, zo heet een medewerker die ons heeft opgehaald, stopte onderweg voor elk dier of zeldzame boom die we tegen kwamen, zoals een grote spin in de boom (geen idee hoe ze die ooit heeft kunnen spotten), impala's, gazelles etc. Alsof ik door de Beekse Bergen safari reed!
Om 20.00 kwamen we aan. Het was inmiddels al donker en toen pas viel mij de enorme sterrenhemel op. Echt onwijs mooi! Volgensmij zien wij in Nederland nog geen 1/4 van de sterren die hier te zien zijn. De klamboe was te klein voor mijn bed (het kon natuurlijk niet nog erger), maar het is met een hele constructie gelukt. Vannacht ben ik ook niet leeggeprikt (klopklopklop), dus het werkt goed! Het is wel super warm hier, dus echt goed geslapen heb ik niet.
Het kamp bestaat uit kleine schattige hutjes waar per hut 3 personen in slapen met een buiten toilet en douche. In de 'hoofdhut' zit een keuken en tafel met stoelen. Het ziet er heel leuk uit!
Ik hoop vanmiddag meer uitleg te krijgen over het project wat ik ga doen en dat ik op de een of andere manier een laptop kan krijgen, want die heb ik ook voor mijn project nodig. Iemand vertelde dat we vanavond ook op een soort game drive gaan (dieren spotten) dus ik ben erg benieuwd!
De mensen hier zijn heel aardig en willen je altijd helpen, maar doordat iedereen je waarschuwt voor diefstal en dergelijke is het moeilijk om te beslissen of ze betrouwbaar zijn of niet.
Dit was het wel zo'n beetje tot nu toe. Doordat ik geen laptop heb kan ik nog geen foto's erop zetten, maar misschien dat ik ze een keer bij iemand anders erop kan zetten.
Ik ben benieuwd welke spannende avonturen mij nog te wachten staat!

xxxx Afrikaantje Britt

  • 26 Februari 2014 - 22:23

    Monique:

    Hoi afrikaantje Britt,
    Leuk om te lezen:), ben je toch wat dichterbij.
    Geniet ervan. We kijken uit naar het volgende verslag
    Xxx monami

  • 27 Februari 2014 - 20:40

    Helga :

    Heey Britt,

    Wat ontzettend leuk om je zo te kunnen volgen. Ik hoorde van Lot idd dat jullie een vliegtuig gemist hadden. Muts!!!!

    Maar goed, jullie zijn er.
    Blij om te lezen dat je zo enthousiast bent. Reuzestoer van je, zo'n trip.

    Dikke knuffel voor jou en Noortje uit Prinsenbeek
    Aaaaalaaaaaaafffff
    xxxxx

    Helga
    En Jerf en Lot natuurlijk


  • 28 Februari 2014 - 01:03

    Ineke:

    Ben zo ongelooflijk trots op je. This is live babe. Enjoy it!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 794
Totaal aantal bezoekers 15020

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 27 Januari 2017

Opnieuw op avontuur: Costa Rica en Nicaragua

23 Februari 2014 - 02 Augustus 2014

Mijn eerste reis: Zuid-Afrika

Landen bezocht: